06 July 2009

Khas PRK Manek Urai : Diskusi Saya Bersama Penyokong Kuat Umno di Facebook!

Salam. semalam dan hari ini saya sempat berkomentar bersama beberapa orang penyokong umno tegar di dalam ruangan facebook. Akhbar Sinar harian versi Facebook mengeluarkan berita ini. Maka, ramailah yang memberi komen. Saya juga tidak terkecuali. Musim2 PRK di Manek Urai ni best jugak kalau panaskan lagi dengan posting ini. Harap semua dapat manfaat (*Komentar ini masih berterusan dan saya tidak tahu sampai bila akan habis. hu-hu-hu. so, saya biarkan saja samada mereka terima atau tidak)

Sinar Harian UMNO tolak Islam, fitnah besar pembangkang - KUALA KRAI - Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Mustapa Mohamed berkata, tindakan pemimpin pembangkang yang mendakwa UMNO sebuah parti yang menolak Islam adalah fitnah besar.Beliau berkata, tindakan itu mendukacitakan dan ia menunjukkan sikap mereka yang tidak bertanggungjawab.

Yesterday at 2:33pm • Comment • LikeUnlike • Show Feedback (47)Hide Feedback (47)
You and Abu Khairi like this.
Abu Khairi likes this.

Abu Khairi
Report
Abu Khairi at 2:35pm July 5
sudah terang terangan pas cuba memperbodohkan pengundi di situ dengan isu yang tak logik????

Malauazam Mohamad
Report
Malauazam Mohamad at 2:39pm July 5
ermmm...org situ x bodoh

Nazrul Hafiz Yaziz
Report
Nazrul Hafiz Yaziz at 2:51pm July 5
tak payah gaduh2...jalankan hudud...selesai masalah...

Akhi Fairuz Al-Jengkari
Report
Akhi Fairuz Al-Jengkari at 2:54pm July 5
parti kebangsaan kan.. jelas bukan perjuangkan islam. perjuangkan bangsa. dasar sekular.

Cikgu Rahmat Hidayat
Report
Cikgu Rahmat Hidayat at 3:07pm July 5
Sudah terang lagi bersuluh... itulah sikap org Melayu Islam.

Reema Thirah
Report
Reema Thirah at 3:09pm July 5
senang je ... masuk je "MENDAULATKAN AGAMA ISLAM SEBAGAI AGAMA RASMI MALAYSIA" dalam objektif, matlamat dan motto UMNO ... kalau PAS katakan lagi, maka teramat BODOH le PAS sampai tak reti membaca.

Akhi Fairuz Al-Jengkari
Report
Akhi Fairuz Al-Jengkari at 3:21pm July 5
sekadar letak objektif, matlamat dan motto baik tak payah..yg penting pelaksanaan. mcm mana nak tukar andai isteri ketua pemimpin negara pun tdk ditarbiyah. bagaimana transformasi nak di bawa pd rakyat?

Ammar Sidqi
Report
Ammar Sidqi at 3:29pm July 5
a`a betul tu saudara akhi..sekadar letak motto dan matlamat saja baik xpayah ja..mcm orang kata islam pada nama saja tapi tak melaksanakan pun..dh terang lagi bersuluh umno mmg tolak islam fitnah apa mcm tu..rakyat sendiri boleh fikir betu ke x apa yg dikatakan tu

Azrinizam Ibrahim
Report
Azrinizam Ibrahim at 3:31pm July 5
siapa yang tolak islam sebenarnya? sila baca
http://anginperubahan.blogspot.com/2009/07/18-tahun-pas-perintah-kelantan-inilah.html

Akhi Fairuz Al-Jengkari
Report
Akhi Fairuz Al-Jengkari at 3:36pm July 5
hak ala..stkt bukti buku camtu pun nak terpedaya..kes kedah itu dah lama. 14 tahun dah diberi tmpoh utk mncari tmpt baru utk di bela babi. dari zmn umno lagi. lepas PR 12, org umno kat kedah ramai yg ckp kalau pas dpt robohkan kndg babi ni, dorg pakat2 nak msuk pas. ini sbb umno x brani dgn org cina. bkn rasict spt yg sdr dakwa. DAP yg berjuang org cina kene cucuk dgn MCA & gerakan agar menghalang kndg babi dari diroboh. maka, mrk terpedaya. cite ni bkn sthun 2, dah 14 tahun. dah la kndg babi dkt dgn pasar. org cina pun tak suka la..rujuk www.kedahlanie.blogspot.com

Akhi Fairuz Al-Jengkari
Report
Akhi Fairuz Al-Jengkari at 3:39pm July 5
soal pembinaan tokong, patung budha dll itu hak kebebasan agama. islam yg ajar begitu. pernah di kelantan ada sbuah gereja yg tidak mmasang salib, nik aziz bertanya kpd paderi ke mana hilangnya salib. rupa2nya diturunkan utk dipasang yg baru. ini baru pemimpin yg sbnr. tunjukkan keadilan islam. bukan rasist mcm parti kebangsaan tu.

Akhi Fairuz Al-Jengkari
Report
Akhi Fairuz Al-Jengkari at 3:47pm July 5
org umno suka sgt nak cari keslhn nik aziz.ada je yg dorg pandang x kena. pas lawan umno pun bkn saja2 nak lawan. bukan sbb nama dia umno. bkn sbb dipimpin pemimpn2 trtentu. bukan. lawan umno selagi mana umno memisahkan islam dan politik. islam suku dan agama suku. mana kewajipan umat islam utk menyahut : Wahai org2 yang beriman, masuklah kamu di dalam ISlam itu KAffah (keseluruhan), jgnlah kamu mengikut jejak langkah syaitan kerna mrk musuh yg nyata bagi kamu. Semua la ambik Islam. sebab tu PAS dkwa umno tolak islam. apa yg salahnya. ini bukan fitnah. bila ajak debat nak bincangkan dasar perjuangn, xnak. mcm2 alasan beri.

Nik Asyraf
Report
Nik Asyraf at 4:34pm July 5
ya sokong.... idea yang bernas ni... sedarlah bahawasanya banyak perkara dan berita sengaja diputarbelitkan untuk mengelirukan kita... Mari sokong Tuan Guru..

Saiful Adli Sulaiman
Report
Saiful Adli Sulaiman at 4:40pm July 5
Lancangnya kata2 si Akhi Fairuz Al-Jangkari. Mcm bagus je nak kutuk org2 UMNO.Muhasabahlah diri tu byk2.

Razman Hakimi Abdullah
Report
Razman Hakimi Abdullah at 4:49pm July 5
bro saiful adli, dimana silapnya hujah sdr Akhi Fairuz.. memang cukup bernas dari seorang yang berfikiran waras...ini baru dinamakan hujah.. siap dgn ungkapan2 yang boleh diterima pakai... saya tak nampak pun di kutuk umno...hujah lwn dgn hujah bukan dgn cara terjah.. cuba kamu patahkan hujahnya dgn hujah yang bernas pula, aku nak tengok....good job bro Akhi Fairuz...beginilah sepatutnya cara anak muda berhujah...tidak lari dari topik...syabas bro Akhi Fairuz....

Akhi Fairuz Al-Jengkari
Report
Akhi Fairuz Al-Jengkari at 4:55pm July 5
mana ada sy kutuk org2 umno. sy pertikaikan dasarnya, bukan sbb diri dah cukup bagus atau lain2. ini pengamatan saya. bukan sebab emosional atau tak puas hati dgn org umno. muhasabah itu perlu pada semua org. tapi apa2pun terima kasih ingatkan.

Aliaa Ahmad Zaki Yuddin
Report
Aliaa Ahmad Zaki Yuddin at 5:04pm July 5
good job akh fairuz..

Abu Khairi
Report
Abu Khairi at 5:05pm July 5
salam semua..terimakasih saudra akhi Fairuz dgn pandangan anda...tapi soal nya skg ni asyik kita jea orang melayu bertengkar pasal ideologi..akhir sekali siapa yang menang??? adakah orang melayu itu sendiri??? skg ni dalam firasat saya kaum yang itu...tak kiralah dari pembangkang ke..BN ke..bertepuk tangan melihat gelagat orang melayu..terutama pemmimpin politik dari pas dan umno..jadi saya rasa elok lah generasi seperti saudara ni ramai ramai gerakan persatuan penyatuan melayu dari ideolagi PAS + UMNO ni kearah yang sama...

Akhi Fairuz Al-Jengkari
Report
Akhi Fairuz Al-Jengkari at 5:17pm July 5
50 tahun lbh bang malaysia di bawah pemerintahan org melayu. lebih tepat lagi umno. mic utk india, mca utk cina. plus gerakan,ppp dan etc. pas tdk mahu banyak, perjuangkan islam. letakkannya di atas. bkn undang2 lord reid ciptaan kafir. soal berbeza ideologi itu biasa. semua negara yg laksanakan demokrasi pasti akan berlaku perkara ini. yg mengatakan melayu berpecah, bertengkar dan lain2 itu pandangan sempit yg menidakkan kaum lain di malaysia. sbb itu pentingnya laksanakan keadilan berteraskan islam. semua masalah PASti selesai. india puas hati, cina puas hati, melayu puas hati hatta iban pun puas hati. baru mrk nmpak indahnya islam. tertarik pd islam dan memeluk islam.

Akhi Fairuz Al-Jengkari
Report
Akhi Fairuz Al-Jengkari at 5:19pm July 5
cina islam di negara China dan india Muslim di negara india lagi ramai dari melayu islam di malaysia. yg hebatnya melayu di malaysia adalah kerana mrk islam. yg menghancurkan melayu di malaysia apabila ada parti yg menolak islam itu sendiri. cina takkan bertepuk tangan, india takkan bertepuk tgn melihat telatah org melayu andai umno terima islam. itupun benar jika menyatakan cina bertepuk tgn. bg saya ini pandangan sinikal umno shj.

Akhi Fairuz Al-Jengkari
Report
Akhi Fairuz Al-Jengkari at 5:23pm July 5
PAS + Umno tidak mustahil andai Umno menerima Islam. Tok Guru Nik Aziz ajak Najib berdebat bg jawab 2 soalan je : 1. Knp Umno tolak Islam. 2. Apa tak kena dengan dasar yg diamalkan pas di kelantan.

Razman Hakimi Abdullah
Report
Razman Hakimi Abdullah at 5:42pm July 5
sdr Abu Khairi, hentikan dgn serta merta politik rasis yg sempit dan jijik ini... melayu bukan kepunyaan mutlak umno...sudah sah sekarang yang fahaman rasis yang dibawa oleh umno itu gagal untuk menyatukan org2 melayu oleh itu kita perlu dan patut serta wajib ubah ke fahaman Islam yg dibawa oleh PAS... tentang warga bukan Islam tepuk tangan tu hanyalah andaian kamu saja serta propaganda murahan yang dipalu oleh umno...baca betul dan cuba fahami apa yag ditulis oleh sdr Akhi Fairuz....jgn kita nak berdolak dalih lagi.. ayuh kita semua.. bangun dan bersatu dibawah dasar Islam yang dibawa oleh PAS.. TAKBIR!!

Akhi Fairuz Al-Jengkari
Report
Akhi Fairuz Al-Jengkari at 5:47pm July 5
Allahuakhbar!!

Zafran Aziz
Report
Zafran Aziz at 6:57pm July 5
yeah..saudara akhi, u cool!

Fikri Fatah
Report
Fikri Fatah at 8:05pm July 5
gua sokong PAS....UMNO? apa tu? sarkis ke..cukup dari saya!

Maizura Hj Idris
Report
Maizura Hj Idris at 8:28pm July 5
Allah swt yg Maha mengetahui baik dan buruknya seseorang itu. Dia yg menilainya, bkn kita.. Semoga Allah swt sntiasa memelihara agamaku,bangsaku dan tanah air ku yg tcinta. Amin!

Akhi Fairuz Al-Jengkari
Report
Akhi Fairuz Al-Jengkari at 8:34pm July 5
kita menilai berdasarkan apa yg Allah perintahkan. klu2 semua ada dlm al-quran. siapa yg zalim, siapa yg munafik, siapa yg muslim, siapa yg mukmin, siapa yg menentang islam, ciri2 mrk, siapa yg perjuangkan islam serta ciri2 mrk. maka, penilaian manusia itu akan tepat jika menilai bersumberkan al-quran.

Muhammad Hafizi Hafizi
Report
Muhammad Hafizi Hafizi at 9:44pm July 5
dunia - dunia

Razman Hakimi Abdullah
Report
Razman Hakimi Abdullah at 10:31pm July 5
sdri maizura, kalau asyik kita nak serahkan segala2 nya kapada Allah swt apa guna kita diberi otak dan akal untuk berfikir serta boleh membezakan yang benar dan yg batil... kalau gitu tunggu matilah baru nak tahu siapa benar siapa salah...... kita buat penilaian berdasarkan hujah yang bernas dari nas2 yang sahih....apalah kamu ni maizura....yang mudah kamu nak persusahkan...

Ramlan Bin Isa
Report
Ramlan Bin Isa at 9:59am July 6
Negara manakah didunia ini yang boleh dikatakan negara contoh negara islam yg terbaik....malaysia selama ini aku rasa adalah negara contoh negara islam antra yg terbaik...bersyukurlah kita.

Akhi Fairuz Al-Jengkari
Report
Akhi Fairuz Al-Jengkari at 10:22am July 6
negara umat islam bang..bukan negara islam. majoriti umat islam tdk bermakna ia sbuah negara islam. negara yg diperintah kafir sekalipun, islam sbg minoriti atau majoriti jika pemerintahan berdasarkan alquran & sunnah, ia sbuah negara islam. hingga tahun 2009 ini tiada lagi negara islam yang betul2 negara islam. negara umat islam banyak. saya mmg bersyukur di malaysia. bersyukur pd perkara prinsip, bkn perkara khilafiah.

Ahmad Zaki
Report
Ahmad Zaki at 11:49am July 6
ramlan, tengok pada umur..jauh kamu lebih tua dari sdr Akhi Fairuz... tetapi dari segi hujah..jauh sdr Akhi Fairuz bijak dari kamu...saya dah baca komen2 kamu diwall pemuda umno malaysia..habuk pun tarak....sdr Akhi Fairuz tersangat mudah patahkan hujah dengkil kamu... steady bro Akhi....

Kfaidzal Abd Wahab
Report
Kfaidzal Abd Wahab at 11:54am July 6
Jikal UMNO ni memperjuangkan Islam, teruskan mengamalkan cara hidup Islam, Ekonomi Islam, Politik Islam dan Undang-undang Islam supaya dpt menwujudkan masyarakat yang Islam dan Negara Islam. Klu perincian negara Islam dinilai berdasarkan jumlah masjid yang ada di Malaysia, Negara Thailand pun ada banyak masjid tapi ia bukan sebuah negara Islam. Islam itu indah bukan pengganas yang digemburkan oleh org kafirun.

Ramlan Bin Isa
Report
Ramlan Bin Isa at 12:33pm July 6
Sdr Ahmad Zaki ilmu bukan ditentukan oleh umur seseorang. Jika Akhi lebih belajar dan mentelaah maka dia akan lebih berilmu dan berhujah baik daripada saya dan siapa sahaja. Maaf saya tak sakit hatipun pada akhi...heheheh sdr nampaknya yg sakit hati. Jika apa yg saya katakan habuk pun tarak, buktikan dan jangan buang masa saudara dr baca posting saya itu. Saya tidak mengatakan UMNO itu sempurna dan tidak kata PAS itu tidak sempurna. Saya cuma menyatakan diantara negara2 yg majoritinya umat islam saya berpendapat negara malaysia telah melaksanakan perkara2 yang dituntut oleh agama lebih berbanding dgn negara2 yg lain dan saya tidak sekali2 mengatakan sudah cukup dengan apa yang telah dilaksanakan itu. Dan saya juga bersyukur. Posting2 saya juga menganjukan supaya orang2 islam dan melayu bersatu walaupun berlatarbelakangkan parti politik yg berbeza bagi menyelesaikan beberapa perkara yg melibatkan kepentingan umat islam. Itu sahaja.

Akhi Fairuz Al-Jengkari
Report
Akhi Fairuz Al-Jengkari at 12:57pm July 6
Definisi negara Islam :
Soalan : saya seorang warganegara Malaysia, telah mendengar pelbagai pendangan mengenai adakah Negara Malaysia termasuk di dalam definisi Negara islam. Saya harap tuan dapat memberi jawapan.

Jawapan Sheikh Prof. Dr Wahbah Az-Zuhayli (Syria) : Sekarang ini kebanyakan Negara Arab dan Islam dilabelkan dgn Negara islam. Namun hanya dari sudut politik. Realitinya tidak demikian. Kerana sifat sebenar Islam dan pelaksanaan syariat hilang (tidak wujud) pada realitinya. Boleh jadi, penamaan (pelabelan) ini diterima kerana kebanyakan penduduknya orang islam dan kerana syiar-syiar islam ditegakkan di negar itu. Maka bolehlah dinamakan (Negara) “Islam” namun secara simboliknya sahaja bukan realiti.

Ramlan Bin Isa
Report
Ramlan Bin Isa at 1:14pm July 6
Sama2 kita berpadu supaya dapat membentuk negara islam yg realiti sebab yg ada sekarang hanya fantasi kot. Bolehkah PAS dalam pakatan membentuk negara islam yang real...saya tekankan yg real.krn amat mudah jika kita hanya membaca sesuatu makna dan perancangan diatas kertas ttp bila kita membincangkan pasal reality..ternganga...heheheh gud Akhi.....mana ahmad zaki....dok dengki orang sahaja dia tuh..Alhamdulillah syiar islam juga ditegakkan oleh pentadbir di malaysia...mudah2han dipertingkatkan..

Akhi Fairuz Al-Jengkari
Report
Akhi Fairuz Al-Jengkari at 1:47pm July 6
PAS insyaallah komited dgn perjuangan Islam wpun dlm pakatan. Seutuh dasar yg dibawa. dalam islam ada prinsip fiqh aulawiyat. maksudnya buat yang terpenting dari yg penting. dats y dalam pakatan kami mewujudkan kebersamaan dlm isu keadilan cthnya. perkara khilaf akan dibincangkan di peringkat pimpinan. Pas atau Umno perlu memahamkan bukan Islam ajaran islam yg sebenar. baru mudah utk jadikan negara islam yg real. namun umno masih ttp dgn kebangsaan yg sekular. bagaimana ingin membawa dkwah islam? memahmkan kafir yg tak faham islam lagi mudah (cth : dap) dari memahamkan munafik yg buat2 fhm islam. siap munafik itu? ciri2 mereka dah ada dan kita boleh kenal mereka. doa semoga kita dijauhkan. Nauzubillah..

Ramlan Bin Isa
Report
Ramlan Bin Isa at 2:13pm July 6
Siapakah kita utk menjatuhkan hukum munafik terhadap seseorang...siap dah tahu tuh....ciri2 tuh ble kita bincangkan..adakah dalam kepimpinan PAS tiada langsung ciri atau sifat orang munafik itu....hehehhe asas berjanji tapi dusta...amanah tp khianat....ada dalam umno tapi tiada dalam pas....tak habis jika hendak kita ungkitkan masalah2 sesama agama disini. Itulah sebabnya kena ada kesedaran diri dalam menbincangkan perpaduan ini. Yes islam tidak sekali2 menafikan hak kaum2 yg lain dan orang kafir ttp kafir juga terdiri drp 2 kategori...mana kategori DAP...??? kita menjaga hak kaum dan agama kaum lain ttp dalam masa yang sama jangan sampai nasib kaum seagama kita gadaikan...jangan kerana hendak menarik sokongan kaum agama lain kita pijak kepala kaum yg seagama dengan kita...macammana pun mereka ini sebangsa dan seagama ISLAM dengan kita..yang lain belum tentu lagi...maaf sy tak pandai berhujah mcm ante..wasalam

Akhi Fairuz Al-Jengkari
Report
Akhi Fairuz Al-Jengkari at 2:23pm July 6
eh, kita kenal munafik dari sifatnya..saya tak ckp sesiapa pun munafik. dalam pas ada dalam umno ada, x berparti pun ada, dlm keadilan ada, di seluruh dunia pun ada dr zmn tok adam smpai kiamat. perpaduan terasnya mesti islam. yg gadaikan org melayu umno. yg pijak kepala org melayu umno juga. 50 lebih tahun bang rakyat menilai. ini bukan metafora atau fatamorgana tapi kenyataan serta track record yg tidak boleh dipadamkan sejarah..

Mosslan Abdul Mois
Report
Mosslan Abdul Mois at 4:02pm July 6
saudara2, kita sebagai umat Islam, mesti cari jalan utk menyatukan PAS dengan UMNO. tak kira cara dan jalan, kita mesti bersatu dalam matlamat itu. Jangan kerana Tuan Guru, kita sembah gambar, syirik, Islam adalah agama bangsa Melayu, sekarang di gadai kerana parti DAP nak sangat jadi Pemimpin dalam Pakatan. Kita mesti cari jalan.

Akhi Fairuz Al-Jengkari
Report
Akhi Fairuz Al-Jengkari at 4:23pm July 6
caranya mudah saja. jadikan islam teras pemerintahan. laksanakan syariat islam. letakkan al-quran & as-sunnah rujukan tertinggi dlm negara baik dr segi politik, pemerintahan, ekonomi, hiburan, serta segalanya. jgn kata bersatu, pas pun akan bubar jika umno mengubah dasar dan mengambil islam sebagai paksi pemerintahan. saya ingin berpadu. harus berpadu yg bagaimana? sudah pasti perpaduan sesama islam bukannya sesama bangsa.

Akhi Fairuz Al-Jengkari
Report
Akhi Fairuz Al-Jengkari at 4:27pm July 6
tidak pernah ku dengar ada sesiapa yg menyembah gambar tok guru atau ahli2 agama yg lain. perbuatan itu mmg syirik, dan jika ada minta dijauhkan. tapi harus ingat syirik itu terjadi juga apabila mengenepikan al-quran, mempersendakan sunnah nabi serta mengambil fahaman baik sekularisme, kapitalisme atau isme2 yg lain sbg cara hidup. ini juga syirik. rujuk bab aqidah yg sejahtera. pasti jumpa. pisahkan politik dgn islam itu juga membawa kpd unsur syirik. berhati2 wahai pemimpin.

Akhi Fairuz Al-Jengkari
Report
Akhi Fairuz Al-Jengkari at 4:36pm July 6
Itulah, sy udah bilang melayu hebat krn islam. bukan krn melayu. bgt juga arab. zmn nabi hebatnya mereka bkn krn arab, ttp krn islam dan komitednya mrk pd agama. sy bangga krn dilahirkan sbg melayu, islam plak tu. warna kulit pun cantik. sawo matang. bangga itu tdk pula smpai memandang penuh prejudis pd bangsa2 lain terutamnya cina. ini tdk adil. DAP mmg parti cina, namun mrk ada hak dlm sebuah negara malaysia yg mengamalkan demokrasi. keistimewaan org melayu itu ttp terjaga. semua sudah termaktub dalam perlembagaan bukan. usah khuatir.

Akhi Fairuz Al-Jengkari
Report
Akhi Fairuz Al-Jengkari at 4:38pm July 6
“Wahai Ikhwan Muslimin yang mulia! Sasaran dakwah al-din dan tajdid Islami (pembaharuan Islam) itu bukanlah mudah. Bukanlah tujuan dan tumpuannya untuk menukar kerajaan semata. Tidak jua untuk mengubah satu suasana politik kepada suasana politik yang lain. Tidak untuk menyebarkan pengetahuan dan ilmu, atau menghadapi buta huruf dan kejahilan, atau memerangi pengangguran, atau mengubati kecacatan masyarakat dan akhlak atau seumpamanya seperti yang diperjuangkan oleh para pejuang perubahan di Barat dan Timur.

Sebaliknya, ia adalah seruan Islam yang merangkumi akidah dan akhlak, amalan dan siasah, ibadah juga keperibadian diri dan masyarakat. Ia meliputi akal dan jiwa, ruh dan jasad. Ia bergantung kepada perubahan mendalam dalam hati dan jiwa, akidah dan akal. Ia terpancar dari hati sanubari sebelum terbit dari pena, atau helaian buku, atau mimbar syarahan. Ia terlaksana dalam tubuh pendakwah dan kehidupannya sebelum dia menuntut dilaksanakan dalam masyarakat keseluruhannya….

Akhi Fairuz Al-Jengkari
Report
Akhi Fairuz Al-Jengkari at 4:39pm July 6
sambungan : istimewanya dakwah dan kesungguhan para nabi ialah ketulusan mereka dari memikiran kepentingan kebendaan, hasil yang segera. Mereka tidak mencari dengan dakwah dan jihad mereka melainkan keredhaan ALLAH. Melaksanakan perintahNya dan menunaikan risalahNya. Akal dan pemikiran mereka tulus dari amalan untuk dunia, mendapat kedudukan, menghasilkan kekuatan untuk keluarga dan pengikut, memperolehi kerajaan.

Akhi Fairuz Al-Jengkari
Report
Akhi Fairuz Al-Jengkari at 4:45pm July 6
2 mesej di atas merupakan ungkapan mujaddid ulung abad ini; As Syahid hassan al Banna. Ia utk ahli gerakan islam samada individu, parti islam, dan juga utk umno. ini bukan main2, ini saranan sepanjang zaman selaras gagasan yg nabi saw bawa. masalahnya skrg, malaysiaku yg tercinta ini seolah2 tdk mahu ke arah itu kerana kerajaan enggak mahu. siapa kerajaan? umno dan BN la. knp tdk mahu, dah parti bangsa, mcm mana nak berubah.

moh kita bersama parti yg memperjuangkan islam. zmn sekularisme, kapitalisme, darwinisme dll sdh smpai saat utk ditalkinkan. selagi umno berjuang bangsa serta bersifat perkauman, percayalah mereka juga akan pupus seperti isme2 yg sy sebutkan. ini bukan kenyataan prejudis. tidak sma sekali menyakitkan hati ahli2 umno di dlm fbook ini. ini realiti krn yg kekal adalah islam, berjuang kerana islam, hidup dan mati kerana islam, termsuklah berdakwah islam menggunakan uslub (cara) berparti (berjamaah). Allahuahkbar!!
Write a comment...

Sampai ni je. Nnt ada sambungan, saya post kan lagi. Bersama Kepimpinan Ulama. Kekalkan Kemenangan Islam di Manek Urai. Allahuakhbar!!

2 komentar:

cucutoksenik said...

syabas akhi.sy suka tulisan akhi.truskan brhujah.sy pn ad facebook.

Akhi Fairuz Al-Jengkari said...

mcm mana nak add?

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 2009 Hitam Putih Kehidupan. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan