20 August 2009

DALAM SYURGA MANA ADA AHLI-AHLI UMNO?

PARA pemimpin UMNO dan badut-badutnya seperti akhbar Utusan, Harian dan kaki bodek TV1 TV2, TV3, Astro Awani dan rangkaiannya serta Berita BERNAMA terus memutar-belitkan kenyataan Tok Guru Nik Aziz kononnya Tok Guru kata ahli-ahli UMNO tidak akan masuk syurga, seolah-olah pelajar politeknik dan bukannya ahli politik.

Para pemimpin UMNO dan kroninya Datuk Datuk Majlis Agama Kerajaan dan Tok Tok Kadhi UMNO terus marah kerana tidak dapat masuk syurga. Para pemimpin UMNO dan ahli-ahli agama UMNO sudah cukup senang di dunia, nak pulak booking di syurga lagi agar mereka juga mahu ditempatkan dalam syurga sebagai VIP.

Guna logik akallah, semua ahli-ahli parti politik, bila dah mati, mana ada lagi jadi ahli mana- mana badan parti politik. Allah swt tidak pernah menjanjikan kepada ahli-ahli UMNO, mereka mesti masuk syurga, Yang masuk syurga itu manusia. Itupun terpulang kepada amal ibadatnya dalam dunia dan akhirat yang akan dinilai oleh Allah swt. Misalnya tukang fitnah orang, rasuah, cakap bohong, tipu sana sini, tuduh sana sini orang pengkhianat. Itu semua kerja kerja dosa. Ini semua akan Allah swt. nilaikan pada hari penentuan.

Konklusinya memang betullah ahli ahli UMNO tidak akan masuk syurga. Yang masuk syurga adalah manusia yang beramal ibadat kepada Allah swt. Jadi, salahnya apa, kalau betul Tok Guru cakap begitu? Tok Guru memangnya tidak cakap begitulah, tapi diputar belitkan oleh Raja- Raja Ular dalam UMNO termasuklah para pemimpinnya.
Taktik para pemimpin UMNO, mereka gunakan TV1, TV2, TV3 dan Astro Awani lalu ke rumah ahli-ahli UMNO membuat liputan dan rakaman untuk siaran TV, kata pelakon-pelakonnya "Wahh ini barulah calon UMNO paling baik di Permatang Pasir". Ini semua lakonan orang-orang UMNO sahaja.

Badut-badut UMNO itu akan cari pula seorang Melayu, seorang Cina dan seorang India lalu dirakam untuk siaran TV Berita jam 8.00 malam. "Kami mesti pilih calon UMNO/BN" drama ini adalah drama wajib, tiap malam mesti ada punya semasa Pilihan Raya Kecil Permatang Pasir belum berakhir.

Seperti pengundi semua tahu, peranan arus perdana UMNO, peranan TV dan arus perdana dalam politik selalu suka mengelirukan fikiran rakyat, putar-memutar adalah kerja dan mainan TV3 dan Astro Awani, apa yang dikeluarkan jadi bahan berita mereka lebih banyak putar belit dari sebenarnya. Langsung jangan dipercayai, itu cuma propaganda UMNO sahaja.

Biasanya semasa ada Pilihan Raya Kecil, Ketua Ketua Bahagian UMNO dan AJKnya, Ketua- Ketua Cawangan UMNO dan AJKnya sahaja yang mendapat habuan yang paling besar dan lumayan sekali. Pengundi pengundi cuma dapat dari ketua-ketua tersebut ala kadar sahaja. Kalau mereka beri ambil sahaja lah seberapa banyak pun, tapi undi tetap pada calon PAS, kerana tidak ada sesiapa pun yang nampak di kala anda nak pangkah siapa-siapa dalam kertas undi.

Polisi UMNO akan berubah jika UMNO kalah dalam mana mana Pilihan Raya Kecil. Tapi kalau UMNO menang sahaja dalam Pilihan Raya Kecil Permatang Pasir nanti, para pemimpin UMNO menganggap pula rakyat sudah kembali menyokong polisi mereka.

Selesai Pilihan Raya Kecil Permatang Pasir. Tiga bulan nanti harga beras pun naik, harga gula, tambang bas sekolah semua naik, yuran sekolah dikenakan pula pada ibubapa, harga petrol naik, gas, air dan eletrik semua naik. Bukankah bagus macam sekarang ini Kerajaan UMNO/BN takut dengan rakyat. Mereka takut kalah PRU13 mereka pun bekerja betul-betul untuk rakyat dengan tidak menaikan keperluan harian rakyat, kerana UMNO masih lagi ditolak oleh rakyat.

Begitu lah mainan politik, UMNO/BN nak main politik dengan rakyat, rakyat mesti bijak main politik kembali dengan para pemimpin UMNO. Mereka kasi rakyat ambil. Undi tetap dengan calon PAS. Baru nanti mereka sedar bahawa orang-orang kampung lebih pintar main politik dari
pemimpin UMNO/BN.

By : Datuk Halik Zaman

17 August 2009

Fairy Tales Story About Akhil Hayy

Maka, berkahwinlah si duda dan si dara. laksana kisah purba kala. penceritaan tentang cinta sang putera dan rakyat marhaen. juga cinta sang puteri akan jejaka marhaen. penghujung kisah cinta yg menarik. amat sesuai dijadikan sebuah hikayat cinta. cocok untuk dibacakan kisah ini kpd anak2 kecil sebelum tidur. bisa menggantikan hikayat beauty and the beast, 1001 malam, hikayat putera shazlan (termasuk juga ker? haha) dan lain2. semakin mudahlah anak kecil tidur kerana hikayat ini di dalam bahasa malaysia. :)

bab yang pertama seperti biasa : a long long time ago, bla bla bla bla bla.................... Akhirnya, mereka berkahwin. Bahagialah mereka sehingga ke anak cucu.. Ha-Ha-Ha..

Sory bro akhil, aku saja je gurau2 dgn bro. Menarik tau kisah bro ni. Mengalahkan kisah laila majnun serta romeo dan juliet. sentiasa klimaks. kini capai kemuncak klimaks. mendebarkan. penuh dgn aksi-aksi di luar jangkauan dan jangkaan.

Bro, aku nak respon laporan dari akhbar Harian Metro versi online berkaitan statement yg bro keluarkan :

“Ana harap semua kemelut dan gosip dinoktahkan dengan ijab kabul. Ini (pernikahan) juga doa daripada kalian semua (wartawan),” kata penyanyi, pengacara dan penceramah bebas, Akhil Abdul Hai atau lebih dikenali sebagai Akhil Hayy selepas selamat diijab kabulkan dengan penyanyi Waheeda, semalam.

Komentar : Alhamdulillah..Bagus la jika begitu. Ingat pesan bro akhil, harap ini penamat gosip kisah cinta dia dgn waheeda wassini ke mana saja..dia ghoyak (beritahu) pada wartawan, tapi dgn blogger tak. ha-ha-ha.. nasib lu la bro..

Akhil mengulas lagi : “Sebelum ini ana ada menyatakan senang dengan sikap dia (Waheeda) dan tuan punya dunia membuka pintu hati ana untuk kembali berumah tangga selepas berstatus duda. Ana tidak boleh kata tiada perasaan cinta (kepada Waheeda) kerana Allah mencampakkan ke hati setiap manusia rasa kasih sayang dan ini satu amanah berat kepada ana, bukan saja untuk membimbing Waheeda malah keluarga,” katanya ketika ditemui selepas majlis akad nikah mereka di Majlis Jamek Ar-Rahimah di sini, semalam.

Komentar : Ha-ha-ha..skali putar alam daaa... beb, cinta baru bersemi ker? ha-ha-ha.. dapat madu sepah dibuang. kesian dgn maizawati. apalagi maiza, cepat-cepat la bernikah. Ops, iddah tak habis lagi. sabar. Akhil kahwin dgn dara, Kak Maiza kahwin pulak dgn anak teruna. baru sesyuai..secocok gitu..

hihi..lagi panjang aku tulis, macam makin byk je ngumpat org. mintak maaf bro akhil, kak waheeda ngn kak maiza. lepas ni aku x ulas ttg kamu semua. itupun jika tiada isu besar kemudiannya.. :)

Aku mendoakan agar bro akhil + waheeda bahagia la. ok la tu, akhil 40, waheeda 30. muda lagi. panjang pelayaran bahtera perkahwinan itu (hihi..mcm aku dh kahwin jaa...).. Untuk Akak Maiza + anak-anak teruskan dgn kehidupan baru. Cepat-cepat cari pengganti Bro Akhil. yang lebih tampan, yg lebih muda, yg lebih warak, yg lebih sedap suaranya, dan yg lebih2 lagi. Insyaallah akan berjumpa. Ameen...


14 August 2009

Merdeka Tinggal Beberapa Hari Lagi..Namun..

KEMPEN KEBAR JALUR GEMILANG TAK DAPAT SAMBUTAN

# Najib lancarkan 12 Ogos lepas.
# Aku tengok kat jalan raya,... payah nak jumpa kenderaan yg kibar.
# Sah tak dapat SAMBUTAN.
# Kalau ada pon kat Lori angkut Sampah....

# Tapi kalau kat Permatang pasir, kibar kat kenderaan bendera Parti,... SPR Tak bagi dan Polis akan Saman.


Kontroversi Sepanjang Minggu Berkaitan Dunia Politik - Versi gambar















Apa kisah disebalik gambar? Tunggu...

Belangsungkawa Ya Ustaz Asri! (3 Ogos 1969 - 13 Ogos 2009)

Pilu. Sedih. Itu sahaja ucapan yang termampu aku luahkan. Saat mendapat khabar pemergian beliau jam 11.40 pagi tadi dari seorang sahabat, aku cemas seketika. Ustaz Asri Ibrahim, vokalis kumpulan Rabbani meninggal dunia. Pergi Tak Kembali. Aku pasti merindui suara merdumu ustaz. :(

Apa kata rakan rapat beliau :

"Allahyarham al Fadhil Ustaz Asri Ibrahim adalah sahabat lama saya semasa kami sama - sama merantau ke bumi Syam Beliau seorang yang sangat istemewa dan memiliki suara emas.Allahyarham pernah digelar jelmaan Bilal ibnu Rabah apabila beliau sering ditugaskan untuk mengumandangkan azan di markaz al Arqam Jordan dan juga dalam majlis - majlis rehlah kami apabila tiba waktu solat," Ustaz Nasrudin Tantawi seperti catatan di blognya.

"Kira-kira pukul 10.30 Asri masuk ke dalam studio. Sebelum kejadian Asri sedang memegang mikrofon, bagaimanapun beberapa saat sebelum program bermula dia rebah ke lantai. Tahun ini merupakan tahun kelima Asri terlibat dalam program kita. Beliau dipilih sebagai penyeri majlis dan sebagai penyanyi untuk menyanyikan lagu tema program Syahaddah. Saya akan ingat tarikh hari ini sampai bila-bila," - Ibrahim Zaidi (Penerbit & Penyelaras Program Syahadah)

"Susah bagi sesuatu muzik atau lagu itu untuk masuk ke telinga saya. Tetapi bila beliau menyanyi, saya sememangnya nak dengar alunan suaranya... ternyata nyanyian Ustaz Asri boleh mengasyikkan telinga saya dan sedap didengar. Allahyarham bukan sahaja bagus di bidang nyanyian tetapi juga mampu membaca ayat-ayat suci Al-Quran dengan baik. Beliau adalah seorang yang boleh kita jadikan contoh yang terbaik... dari segi perangai dan kelakuan, beliau sememangnya amat menyenangkan hati sesiapa sahaja," - Ramli MS

Pergi Tak Kembali (Tribute To Allahyarham Ustaz Asri Ibrahim)

Setiap insan pasti merasa # Saat perpisahan terakhir # Dunia yang fana akan ditinggalkan # Hanya amalan yang dibawa # Terdengar sayup surah dibaca # Sayunya alunan suara # Cemas di dada...lemah tak bermaya # Terbuka hijab di depan mata # Selamat tinggal pada semua # Berpisah kita selamanya # Kita tak sama nasib di sana # Baikkah atau sebaliknya # Amalan dan takwa jadi bekalan # Sejahtera bahagia pulang...ke sana # Sekujur badan berselimut putih # Rebah bersemadi sendiri # Mengharap kasih anak dan isteri # Apa mungkin pahala dikirim # Terbaring sempit seluas pusara # Soal-bicara terus bermula # Sesal dan insaf tak berguna lagi # Hancurlah jasad dimamah bumi # Berpisah sudah segalanya # Yang tinggal hanyalah kenangan # Diiring doa dan air mata # Yang pergi takkan kembali lagi

Alangkah bahagianya andai menghadap Allah dalam keadaan meninggalkan alunan zikir2 memuji kebesaran Allah. Ia pasti menjadi amalan yang berterusan. Al-fatihah.

11 August 2009

Semangatku Untuk Menulis Kian Merosot

(Sekadar gambar hiasan)

Setakat jam 1 tengahari bertarikh 9 Ogos 2009, pengunjung yg telah melawat Youth Moving Forward mencecah 4212 orang. Ramai tu. Sepatutnya dalam jangka waktu pertambahan bilangan pembaca saban hari, aku semakin rajin berkarya, namun sebaliknya yang berlaku. aku tidak tahu kenapa. bulan julai entri banyak. macam2 kisah aku kongsi bersama. bulan ogos baru 2 posting termasuk kisah ini. alahai, lembabnya. ruangan bual bicara ada komen nak mansuhkan aku punya blog. ha-ha-ha. Mansuh ppsmi dgn ISA cukup la, apa jadahnya nak mansuhkan blog aku ni.

bila aku renung kembali, ke'MALAS'an aku untuk menulis di blog ini akibat fokus yang terlebih di facebook. ha-ha-ha. akaun aku di facebook ada 3. 1 dah kena block. 1 backup dan 1 lagi akaun peribadi. asal isu panas je dalam facebook, ada la yg tak puas hati. bila tak puas hati, mula la nak pedajalkan org lain. dah kena block. baru semingguberoperasi. nasib2.

ok, kembali kepada tajuk. bagaimana ya nak naikkan semangat semula? tolong aku kawan2 sekalian. Pliz..

04 August 2009

Kisah Di Sebalik Kisah Himpunan Mansuh ISA 1 Ogos 2009

Allah. Blog ku ini terabai begitu dahsyat sekali. Langsung tiada entri. Sibuk di facebook sehinggakan YMF seperti anak di rumah mati kelaparan. Buat pembaca2 sekalian terutama Kakyan, Ana, Nikjoe, Zahida, Mujahidah, Zaifah dll, Insyaallah aku berjanji akan update sekerap mungkin..Fokus penceritaan sudah pasti himpunan MANSUH ISA 1 Ogos yang lalu. Biarlah lambat, asal ada kisah. Betul kan..kan..kan..hihi..Tunggu ya..


Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 2009 Hitam Putih Kehidupan. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan