06 July 2009

Khas PRK Manek Urai : Diskusi Saya Bersama Penyokong Kuat Umno di Facebook! - episod 2

Ini kisah kedua. diskusinya pendek, tidak sama seperti di episod pertama. Untuk dikongsi bersama.

Sinar Harian PUTRAJAYA - Pergerakan Pemuda UMNO bersetuju secara rasmi untuk menerima pelawaan Dewan Pemuda Pas bagi mengadakan wacana ilmiah terbuka. Naib Ketua Pemuda UMNO, Datuk Razali Ibrahim berkata, persetujuan itu dicapai pada satu mesyuarat yang diadakan dua hari lepas, dan surat rasmi berhubung persetujuan itu sudah dihantar kepada Dewan Pemuda Pas, kelmarin.SH 5 Julai
Yesterday at 4:42pm · Comment · Like

Akhi Fairuz Al-Jengkari
Akhi Fairuz Al-Jengkari at 5:05pm July 5
Wakil Pemuda Umno : Khairy Jamaludin + Razali Ibrahim + Pirdaus Ismail
Wakil Pemuda Pas : Nasarudin Tantawi + Azman Syafawi + Suhaizan Kaiyat

haha..3 org wakil kan. aku agak2 je. baru berentap.

Abu Khairi
Abu Khairi at 5:14pm July 5
INI bARU betul..langkah yang bijak kearah penyatuan dan persefahaman melayu...

Akhi Fairuz Al-Jengkari
Akhi Fairuz Al-Jengkari at 5:25pm July 5
dan juga persefahaman ISLAM!

Mohd Faizal Mohd Salleh
Mohd Faizal Mohd Salleh at 5:50pm July 5
Pirdaus Ismail bukan EXCO Pemuda lagi bro.... lebih baik Affendi Yusof sebab dia EXCO Pemuda sekarang

Akhi Fairuz Al-Jengkari
Akhi Fairuz Al-Jengkari at 6:04pm July 5
owh, yer ker..x tau la. ok tukar, Pirdaus Ismail tukar Affendi Yusof.

Amirul Ridzuan
Amirul Ridzuan at 8:15pm July 5
apa nak jadi ngan depa ni?

Akhi Fairuz Al-Jengkari
Akhi Fairuz Al-Jengkari at 9:38pm July 5
jadi berdebat la..

Rosman Mohd Ali
Rosman Mohd Ali at 10:01pm July 5
jadi debat, ada live ke..
tak ada live..penakut..

Abu Zar
Abu Zar at 10:12pm July 5
Debat je....dahulukan yang Senior....Tuan Guru Nik Aziz Vs Dato Najib...baru ader class....ini pemuda Pas Vs Pemuda UMNO...mana Pemuda PKR n Pemuda Dap???

Ramlan Bin Isa
Ramlan Bin Isa at 9:56am July 6
hehehehhe sesama agama dan bangsa nak debatla apa laaa...dengan kumpulan yg terang2ngan tolak menolak negara islam PAS ble buat pakatan heheheh....kerana kuasa hilang maruah diri dan sanggup gadai negara...hammmpes

Mohd Shukri Ismail
Mohd Shukri Ismail at 10:13am July 6
Kalau nak bawa semua, ramai lagi Pemuda di belakang tu. Ada Pemuda MCA, MIC, Gerakan etc.

Tak perlulah nak polemikkan. Debat tidak membawa apa2 hasil sgt. Setakat pertunjukan. Untuk penyelesaian masalah, perbincangan adalah pendekatan terbaik.

Mana mungkin masalah sekecil2 cnth masalah suami isteri selesai dengan berdebat. Itu yang sebantal pon tidak selesai. Inikan pula masalah negara.... Read More

Perbincangan adalah langkah sewajarnya.

Kfaidzal Abd Wahab
Kfaidzal Abd Wahab at 11:50am July 6
Berdebat tu tak salah, berbincang pun tak salah. Tapi yang salahnya bila menjatuhkan maruah seagama, sebangsa dan senegara. Jadi melalui debat wacana ilmiah ni sekurang-kurangnya dapat memberikan ilmiah pada masyarakat dari buta hati kepada celik hati, dari yang tidur kepada jaga, dari yang tak tahu kepada tahu.

Ramlan Bin Isa
Ramlan Bin Isa at 11:54am July 6
KF...antara yg baik dengan tak baik pemberatan kpd tak baik...musyawarah yg terbaik bukan berdebat dalam agama pun disebut bermusyawarah kan bukan berdebat...

Ramlan Bin Isa
Ramlan Bin Isa at 1:02pm July 6
Akhi, lihat apa sebenarnya yg sdr perjuangkan...berentap itu maknanya berlawan...dalam perlawananan akan ada yg menang dan yg kalah..ini bukan utk membawa kearah kebaikan ttp utk mencari modal mempersendakan orang lain,hehheheh....gunakan kebijaksanaan sdr utk perpaduan ummah..

Akhi Fairuz Al-Jengkari
Akhi Fairuz Al-Jengkari at 1:41pm July 6
penulisan itu kan pelbagai cara bang..lihat semula posting saya awal2 tu..bermula dgn gelak ketawa (haha)..jadi itu nada berguarau..xkan la tulis berentap terus blame perjuangan ssorg..enggak bisa begitu..debat itu perkara lumrah bang..ini juga berdebat dgn cara penulisan..dgn hujah dan fakta..perpaduan ummah mmg mmerlukan kebijaksanaan utk dicapai, tapi dgn islam bukan dgn cara sekularisme..

habis.. ada lagi ker? insyaallah ada lagi. akan datang berkaitan diskusi saya bersama golongan yang anti pada hukum2 islam. Allahuakhbar!

4 komentar:

Anonymous said...

salam saudara akhi,jgn cepat menjatuhkan hukum pada seseorang tu,mungkun mereka bukan anti.mereka hanya tidak faham..maklumlah 50 tahun "ditutup mata"..mungkin mereka tak tahu..tugas kita yang tahu ni untuk sedarkan mereka.salam perjuangan

Akhi Fairuz Al-Jengkari said...

tq ingatkan. insyaallah.

Anonymous said...

mestilah.kita kan sahabat seperjuangan

Akhi Fairuz Al-Jengkari said...

ALLAHUAKHBAR!!

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 2009 Hitam Putih Kehidupan. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan