Powered By Blogger

24 June 2009

Semuanya Tidak Selamat Di Malaysia


Dari : sedikit petikan www.saifulislam.com

Sudah lama Sharlinie sepi. Wajahnya sudah lusuh di tempelan poster yang tersisa. Sesekali langkah saya terhenti, menoleh ke wajah anak kecil itu. Tidak mampu memikirkan jawapan tentang persoalan yang sudah sekian lama tinggal tanda tanya.

Di mana Sharlinie?

Komentar :

Inilah yang dinamakan 'kecekapan' pihak keselamatan. Cekap menghalang ceramah Pakatan rakyat, cekap menghalang orang dari mengerjakan solat hajat di Perak, cekap berkumpul bagi menghalang 'demontrasi' di Pejabat Agung PAS, walhal tidak ada apa2 yg berlaku. Malah cekap juga menyumbat orang politik ke dalam ISA, cekap menggeledah rumah2 blogger dan menangkapnya, cekap menghalang dan menahan kami mengedar risalah PPSMI di Batu Pahat, juga cekap membelasah rakyat dalam mana-mana demontrasi aman. Mungkin juga sibuk mengambil alih tugas Bentara Dewan di DUN Perak?

Bagaimana jika kita melihat 'kecekapan' mereka menangani kes-kes sebegini? Kes adik nurin? kes adik sharlinie? Kes Saiful Bukhari? Kes Altantuya? Kes Bos mereka sendiri - Musa Hassan? Kes Ayah Pin hilang? Bagaimana pula hilangnya Balasubramaniam bagi kes altantuya? Kes Kugan yang dibelasah sampai mati? Macam2 lagi la. Aku fed-up dengan pihak keselamatan. Aku bukanlah judge semuanya hampeh, tapi apalah erti 'baik sebahagian' andai 'hampir keseluruhan' diselaputi najis rasuah, penyalahgunaan kuasa serta menjadi parti komponen Barisan Nasional?

Persoalannya sekarang, selamatkah lagi hidup di Malaysia?

Islam itu indah. Lebih indah andai ia yang 'memerintah'. Allahuakhbar!!

0 komentar:

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 2009 Hitam Putih Kehidupan. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan