Powered By Blogger

20 May 2009

HAPPY TEACHERS DAY (walaupun lambat wish)

Kenapa guru itu di ibaratkan sebagai lilin yg membakar?Adakah bidalan ini masih boleh digunakan bagi menggambarkan guru2 tika ini? Kenapa seperti lilin yang membakar? Begini, sudah menjadi resmi lilin menerangi kegelapan walaupun 'membakar' dirinya sendiri. Begitu jualah guru diibaratkan. Menerangi jiwa pendengar, pelajar, pelatih serta mad'u yang dambakan ilmu pengetahuan.

Hebat peranan para pendidik ini. Oleh yang demikian, dikesempatan ini aku ingin mengucapkan selamat hari guru kepada :

1) Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat - walaupun tdk mengajar secara langsung, hanya mendengar dan melihat video ceramahnya, namun aku menganggapnya 'pendidik jiwa' yg terbaik

2) Mak Abah -mendidik dan membesarkan aku hingga besar. Kamu berdua mendidik aku peri pentingnya hubungan sesebuah institusi keluarga

3) cikgu2 sekolah rendah kebangsaan jengka 21 & ustaz/ah sekolah agama rendah - walaupun ramai yang dah aku lupa, tapi aku tetap mendoakan kesejahteraan cikgu2 semua terutama cikgu samsudin (ajar math), cikgu rozy (ajar sains), cikgu mat (ajar bm), cikgu manaf (pengetua time aku dulu), ustaz mat sida (ha-ha-ha..lepas abis ajar ngaji, slamber je isap rokok dalam kelas..ustaz mmg best), ustaz abdullah (ajar arab), ustazah nafsiah dan lain2 lagi.

4) cikgu2 sekolah menengah jengka 21 - terima kasih yang tidak terhingga kepada cikgu kamsiah, cikgu muhammad, cikgu yusri dan lain2 kerana mengajar aku masa di sekolah menengah. banyak kenangan sebenarnya. tapi makin byk yg dah terlupa selepas 7 tahun meningglkan alam persekolahan.

5) pensyarah2 di politeknik sultan hj ahmad shah kuantan - ucapan ini ditujukan khas kepada semua pensyarah di jabatan elektrik, aku sayang kamu semua. kepada en rospi, en kaspi, en fikri (jabatan mekanikal), en akmar, en bad (jabatan awam), en johanas (jbtn matematik & sains) dan semua yg telah byk memberi tunjuk ajar dari tahun 2003 hingga 2006. may Allah bless ur guys.

6) pensyarah2 di kolej komuniti ypj segamat - ucapan hari selamat hari guru kepada en nasri, en razak, ustaz napi dan lain2 lagi. walaupun aku hanya belajar 1 setengah tahun sahaja di sini, namun pelbagai kisah suka duka yg aku alami.

Thankz a lot everybody..Allahuakhbar!!!

2 komentar:

Anonymous said...

cikgu lain x ingt ke?
xkan ingat 3 org cikgu je kot
hehehehehhe

Akhi Fairuz Al-Jengkari said...

hehe..nak buat macam mana dah lupa..jgn kata cikgu, kwn2 sekelas pun ramai yang x ingat..tolong la ingatkan..huhu

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 2009 Hitam Putih Kehidupan. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan