15 May 2009

BINAAN KE-8 AJAIB DI DUNIA?

8 binaan ajaib?
Bukan 7 ke? Piramid, Taj Mahal, bla bla bla bla bla bla.....
Yang lain tak confirm.. Setiap tahun bertukar kan.. Yang aku pasti Piramid dan Taj Mahal sentiasa ada dalam senarai.
Baiklah, entry kali ini aku akan cuba mengiktiraf binaan ke-8 ajaib di dunia. Setuju atau tidak, aku tak kisah. ha-ha-ha.
Lihat gambar di bawah ini :

[Masjid? apa yg ajaibnya? ok2, tengok gambar kat bawah pulak]


[ha-ha-ha.. dah macam pelik dah ni. Nampak macam tempat lepak, tapi bumbungnya kubah masjid. Ada apa2 penerangan?]


[inilah jawapannya.. jeng jeng jeng..]

tahu tak kenapa aku iktiraf masjid ni sebagai binaan ke 8 ajaib di dunia?
he-he..senang je. Kubah tempat lepak lagi besar dari kubah masjid. ha-ha-ha.
pelik kan. terharu pun ada. hu-hu..
setelah di siasat, barulah aku tahu kubah tempat lepak asalnya kubah masjid yang pertama. disebabkan bocor, pihak masjid menukarnya dengan kubah yang baru; yg lebih kecil dari yang lama. sebagai penjimatan, kubah besar yg bocor dijadikan bumbung bagi tempat lepak. memang betul2 recycle.

anda tak perlu membelanjakan wang yang banyak untuk ke luar negara bagi melihat piramid
atau taj mahal atau yang lain2. cukup sekadar ke felda redong yang berada di dalam daerah segamat, johor untuk melihat binaan ajaib yang ke 8 di dunia.. ha-ha-ha..

cuti-cuti malaysia..

0 komentar:

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 2009 Hitam Putih Kehidupan. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan