Powered By Blogger

24 November 2009

Bagaimana agaknya jika lelaki mengandung dan melahirkan anak?

Salam to all. Berat atau tidak pertanyaan itu? Bagaimana sekiranya seorang lelaki hasil gabungan gen DNA X dan Y mengandung dan melahirkan anak? Jika ia berlaku, bagaimana fungsi wanita (Y+Y)? Ya la, lelaki dah bisa mengandung dan melahirkan anak, habis perempuan nak buat apa. Pusing dunia jadinya. Namun ia berlaku di Amerika Syarikat selaku Pusat Dajal Dunia. Gambar di atas merujuk kepada seorang lelaki yang bernama Thomas Beatie yang telah melahirkan anak perempuan pada Bulan Julai tahun lepas.


Jejaka berumur 35 tahun ini sebenarnya dilahirkan sebagai seorang perempuan bernama Tracy Logondino.

Dia kemudiannya menukar jantinanya kepada lelaki apabila jatuh cinta dengan seorang lagi perempuan bernama Nancy Roberts yang kini beumur 46 tahun.

Isterinya Nancy, terpaksa membuang rahimnya kerana masalah kesihatan 21 tahun yang lalu dan itulah yang membuatkan Thomas untuk cuba mengandung.

Untuk menukar jantinanya, Thomas terpaksa menjalani beberapa prosedure seperti pembedahan jantina, pembinaan semula buah dada, mengambil terapi testosteron serta suntikan hormon.

Tetapi satu perkara uang Thomas tidak lakukan ialah membuang rahimnya yang masih membolehkannya mengandung seperti wanita lain.

“Bagaimana rasanya jika seorang lelaki mengandung? Tidak masuk akal, bukan! Namun hakikatnya, perut saya semakin membesar dan saya yakin saya masih lelaki,” katanya kepada sebuah majalah luar negara pada bulan Mac tahun lalu.

Sebelum mengandung, Thomas berhenti mengambil suntikan testosteron dan hormon untuk mengembalikan kitaran haidnya.

Menurutnya, dia menggunakan sperma dari seorang penderma yang diperolehi daripada bank sperma bagi membolehkannya mengandung.

Meskipun perutnya semakin membesar pada masa itu, Thomas tetap meneruskan kehidupan sebagai lelaki.

“Lapan tahun haid saya terhenti dengan pengambilan suntikan hormon ini. Saya berhenti mengambilnya selama empat bulan untuk kembali normal dan tidak mengambil ubat untuk hamil,” katanya.

Pasangan Thomas dan Nancy yang kini menetap di Pacific North West, Amerika, menyembunyikan rahsia ini selama sepuluh tahun daripada kawan-kawan dan jiran-jiran di tempat tinggal mereka sebelum bersetuju ditemu bual oleh majalah tersebut.

“Memiliki anak adalah impian semua dan kerana itu kami sanggup lakukan apa saja, termasuk menggunakan kaedah biologi bagi memastikan hasrat ini tercapai,” tambahnya lagi.

Penaja : Kesian dengan Thomas. Isterinya tidak mampu melahirkan anak akibat masalah rahim. Kemudian dia mengambil peranan isterinya. Siapa lelaki di Malaysia yang sanggup jadi macam Thomas? Sila angkat tangan.. Hu-hu-hu.. Semua tangan disorokkan di poket ya.

Paktam : Ya Allah, jangan la ada manusia seperti ini di Malaysia. Paktam khuatir struktur sosial masyarakat akan pecah, fungsi sebagai seorang lelaki dan wanita akan berantakan, dan akhirnya apa yang berlaku kepada ummat terdahulu yang Allah timpakan bala akan mengenai Ummat di Malaysia ini.

2 komentar:

raihan isahak said...

na'uzubillah..semoga dijauhkan dr bencana seperti ini...

Akhi Fairuz Al-Jengkari said...

betul tu cik raihan..masalah berkaitan jantina cukup bermasalah. bergoncang masyarakat. inilah khunsa. di akhbar metro bbrp hari lepas ada bercerita perihal kisah khunsa spt ini. kesian.

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 2009 Hitam Putih Kehidupan. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan