03 March 2009

MANUSIA ITU SPESIS YANG PELIK..

jelikkah mendengarnya andai manusia itu di anggap spesis yang pelik..
MAJORITI!!

pelik dari segi apa itu?
fizikalnya kah?
percakapannya kah?
perbuatannya kah?

manusia itu menjadi pelik dan janggal andai mengenepikan Rabbul Jalil dalam setiap perkara yang dilakukan..

mungkin kamu mahukan contoh bukan.. inilah manusia pelik teragung sepanjang zaman :


2000 BC ke atas

[ firaun ramses II; Allah menjanjikan dlm Al-Quran jasadnya akan kekal sehingga kiamat untuk menjadi tontonan; Maha Suci Allah akan kebenaranNya ]

[ peninggalan Firaun yang teragung, sebuah projek mega, belum mampu dirungkai dgn teknologi secanggih sekarang; mengerah sejuta kekuatan manusia, ianya tetap kekal.. menjadi tempat persemadian golongan manusia yang pelik ]

itu berlaku zaman sebelum kelahiran Muhammad SAW..
beribu tahun sebelum tahun Masehi..
teknologi yg dasyat, tamadun yang membesar, bangunan yang gagah, jajahan takluk yang luas..malangnya ia hanya dikuasai oleh spesis manusia yang 'PELIK'
namun jgn ingat spesis PELIK ini telah berakhir, malah menjadi lebih dasyat lagi..
2000 AC ke atas

[ spesis manusia pelik dan jelik yang pertama; tapi gua lebih respect kalau lu orang rempit ramai2 nak ke masjid ]

jika yang itu dikatakan pelik, bagaimana pula dengan yang ini;


[ mencari kepuasan nafsu dengan jalan yang songsang; pewaris kaum nabi Luth..bagaimana? pelikkah? itu biasa kerana pembenci Islam di kalangan umat Islam sendiri ramai yang menyokong kerana mempertahankan hak individu..siap buat filem lagi ttg gay : 'Anu' Dalam Botol ]

spesis pelik yang ke3

[ benarlah sabda Nabi apabila di khabarkan umat akhir zaman akan melakukan maksiat atau berzina secara terang2an di tepi2 jalan.. malang sungguh jika wanita itu bertudung.. bertudung kerana trend, bertudung kerana budaya, bertudung kerana nak tutup kelemumur, bertudung kerana dah dari kecik pakai, bertudung kerana kawan aku pakai, ikut suka la..kesian wanita sebegini.. pohonlah hidayah dari Rabbul Jalil.. Lelaki jongos dan pelik memang suka mengambil kesempatan dari kelalaian anda, wahai WANITA! ]

[ jika di zaman jahiliyyah, anak perempuan di tanam hidup2, tetapi tika ini lebih dasyat lagi.. dibuang sebaik sahaja dilahirkan..dalam tong sampah, tong najis, depan surau (mungkin dia nak anak dia jd alim kot), mcm2 tempat lagi la.. knp boleh jadi begini? lihat makhluk pelik ke3, mrk itulah 'permulaan' kepada kejadian ini ]
hairan?
pelik?
jelik?
terkesima?
terkejut?
tergezut?
terkentut? hehe..
ter...?
ter...?

berapa byk ter pun ia tetap berlaku dan akan berlaku.. ok, saya nak kongsi maklumat sikit : persidangan parlimen dewan rakyat pada 29 Oktober 2008 menyatakan seramai 257, 411 kanak2 di dalam surat beranak mereka tidak mempunyai nama bapa dari tahun 2000 sehingga 2008.. ramai tak? sekiranya dalam tempoh 8 tahun sebanyak itu, bayangkan untuk tahun2 berikutnya..

ok, sekarang saya akan mengumumkan pemenang bagi "award manusia pelik sepanjang zaman" :

tempat pertama : dato sri abu lahab

tempat kedua : tan sri abu jahal

tempat ke3 : yab dato sri abdullah bin ubai

tempat ke4 : duli yang maha mulia sultan firaun serta kaum kerabatnya

tempat ke5 : datuk sri ariel sharon dan dato2 yahudi yang lain

tempat ke6 : tun george bush senior dan junior

tempat ke7 dan seterusnya : lu fikir la sendiri !!!

cth2 atau tindakan2 spesis manusia yang 'pelik' di muka bumi?

  1. menghina hukum Allah, menghina al-quran, menghina hukum hudud, menghina undang2 islam terutama berkaitan poligami, menghina sunnah nabi (bayangkan janggut nabi pun dipermainkan oleh seorang pemimpin bagi ketua kerajaan yang lepas) sedangkan semua itu ajaran islam dari Allah Swt yang disampaikan oleh Muhammad SAW..
  2. mencipta undang2 dan isme2 yang tersendiri : sekularisme, liberalisme, kapatalisme, marxisme, komunisme dll.. semua ideologi ini semuanya menjurus kemurkaan Allah.. mendapat kutukan dan laknat.. bagaimana pula di malaysia? apa sistem yang digunapakai? adkh undang2 Allah SWT? atau ideologi sesat puak kafir? malang sekali mereka yang berjuang di dalam parti yang memperjuangkan bangsa.. wajib bagi mereka sebenarnya bersama kepimpinan ulama, bersama yang memperjuangkan islam, perjuangkan hukum islam, perjuangkan sunnah nabi, perjuangkan negara islam, perjuangkan keindahan islam, perjuangkan perintahan islam dll..
  3. menyokong yahudi dan kristian walaupun telah jelas dan nyata mereka musuh yang nyata yang sentiasa memusuhi umat islam hingga kiamat.. cth jelas : bila kempen boikot barangan amerika dgn yahudi, puak2 munafik dalam malaysia ni melompat keluarkan kenyataan yang bodoh, minta hentikan kerana menjejaskan ekonomi negara.. bagaimana mereka ini berfikir.. kembali la kepada sistem matwang islam.. jauhkan diri dari bergantung kpd dolar amerika.. kuatkan pengaruh pengeluaran produk tempatan.. banyak lagi cara.. bagaimana seorang yang berkuasa sanggup mengeluarkan kenyataan sebegini? ia benar2 mengguris hati aku, serta rakyat palestin khususnya..
  4. terikut2 dgn budaya barat..zina, pelacuran, gay, lesbian, bangga dgn tdk menutup aurat dan lain2.. bosan aku nak tulis..
  5. lebih menghormati artis yang terang2 mengajak kepada kemaksiatan dari menghormati ulama yg jelas2 mengajak kepada kebaikan..
  6. lebih selesa ke tempat maksiat dari ke masjid
  7. serta seribu satu macam lagi perkara2 pelik yang dilakukan oleh manusia yang pelik..

kesimpulannya, manusia itu menjadi pelik kerna tidak menggunakan akal fikiran bagi melihat kebesaran , kekayaan, kekuasaan Allah SWT.. jika mereka memahaminya, meraka tidak tergamak untuk menjadi manusia yang pelik.. hairan bila difikirkan rakyat di Malaysia, begitu takutkan murka sultan dari takut dan gentar kemurkaan Allah SWT.. peristiwa di perak mengajar kita sebenarnya..

berdoalah kepada Allah agar kita tidak tergolong dalam kategori spesis manusia yang 'PELIK'..

0 komentar:

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 2009 Hitam Putih Kehidupan. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan