Powered By Blogger

03 April 2009

HARI MALANG BAGI RAKYAT MALAYSIA!!

kisah itu bermula..

seantero ceruk negara sudah mengetahui Najib Tun Razak akan ditabalkan sebagai The New Prime Minister of Malaysia, today. Abdullah Ahmad Badawi as Lately Prime Minister menyerahkan delegasinya kepada Najib Tun Razak dalam keadaan 'aman', 'beradab' dan 'tiada perebutan'.

inilah yg cuba didoktrinkan kepada rakyat malaysia. pada pandangan rakyat, peralihan kuasa ini berjalan dengan lancar (mereka golongan yg tidak terdedah dgn media alternatif). media massa memainkan peranan paling agresif dalam membentuk pemikiran begini. walhal kita tahu Abdullah Ahmad Badawi dipaksa untuk meletakkan jawatan selepas kejutan kekalahan terbesar dalam Pilihanraya Ke 12 yg lepas.

Muhyiddin mengkhianati Abdullah, dan seterunya semua bersetuju agar peralihan kuasa dipercepatkan. kononnya nak mengembalikan kekuatan Umno dan Barisan Nasional. takpelah, mungkin sudah tertulis Abdullah Ahmad Badawi memimpin Malaysia dalam tempoh masa 6 tahun lebih bermula oktober 2003.

kenapa hari ini malang bagi rakyat Malaysia?

sepanjang sejarah pelantikan Perdana Menteri, Najib lah yang mempunyai imej yang paling buruk walaupun belum menjadi PM. belum lagi berada di tampuk kekuasaan, semua skandal nya diketahui oleh masyarakat umum. bukan sahaja oleh rakyat malaysia, bahkan seluruh dunia terutama di Monggolia.

di bawah ini dinyatakan skandal Najib Tun Razak sblum menjadi PM :


[ini yang diketahui, yang tidak diketahui, wallahualam]

adakah ini lawak april fool?

tidak sama sekali. ini bukan mimpi, inilah realiti hari ini. kita berperdana menterikan seorang yang paling banyak skandal sepanjang sejarah Malaysia. walaupun beliau dari parti umno, tetapi beliau perdana menteri bagi semua rakyat tanpa mengira fahaman politik, ras kaum, agama dan budaya.

hendak juga aku menyedapkan hati, takut2 ini jenaka april fool, tapi apakan daya hari ini 3 April 2009 bukan 1 April 2009.. (^_^)

[sesungguhnya yang benar itu pasti benar, dan yang bathil itu tetap bathil walaupun cuba dicantikkan dan diamalkan. Kemenangan Islam itu hampir tiba. Bila? Hanya Allah Yang Mengetahui...]

2 komentar:

npo said...

bagus akhi. penulisan yang mantap dan kemas. cantek2. saya suka

Akhi Fairuz Al-Jengkari said...

thankz ya..ana perlukan pandangan dan cadangan dari anda semua..

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 2009 Hitam Putih Kehidupan. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan