Powered By Blogger

03 September 2009

Setia pada yang satu

salam ramadan.
menulis ramadan dalam bahasa melayu tidak sama seperti sebutan arab dan cara menyebutnya. cukup dengan ramadan. tidak perlu ditulis ramadhan. ilmu ini aku kutip dari kata-kata ahli bahasa.

apa khabar semua? cukup kapasiti cahaya dlm mata utk membaca tulisan aku ini? cukup besar ker? ya, sekelian kalinya aku menukar template. jika template ditukar, segala widget2 akan di isi semula. blog list perlu dimasukkan semula. biasalah, sendiri yg bikin, sendiri yg rasa.

wordpress aku gunakan dlm tempoh seminggu dlm kiraan tahun masehi. segala tutorial baik dlm english mahupun indonesia aku baca. hasilnya mengecewakan. susah. nak edit kasi cantik sukar. tidak mahir begitulah. sama juga pada ketika belajar berblog di blogger.

lantas aku berfikir, apa guna rumah yg baru tanpa dihiasi perhiasan? benar juga telahan aku itu. kemudian terus berfikir, tidak salah sekiranya rumah yang lama aku cat semula, tukar perabot, masukkan tv lcd 40 inci, dan lain2 agar semakin cantik dan kemas. ya, itu kata hati yg tdk boleh aku ketepikan.

maka, tepat jam 9 malam bertarikh 2 september 2009 aku sign in di www.blogger.com, kemudian memasukkan email aku sendiri dan password. alhamdulillah, masih ingat lagi password. langkah seterusnya mestilah tukar template. 5 jenis template aku cuba. kebanyakkan dari themescook dan btemplates. namun selepas difikir dan dipertimbangkan, yg ini aku gunakan. mungkin akan bertahan lama. wallahuallam

oleh yang demikan, jelas rumah ini akan kembali aktif seperti biasa. teman2 seperjuangan dan para pembaca sekalian usah khuatir. tanggungjawab sebagai penulis bisa aku teruskan, teman2 pula jalankan tanggungjawab sbg pembaca yang setia. dulu, kini dan mungkin selamanya. Allahuakhbar!!

0 komentar:

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 2009 Hitam Putih Kehidupan. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan