01 December 2009

Perhimpunan HARAM Depan SUK Kelantan...

Credit to : Perisik-Rakyat

Hah... sah ada UMNgOk yang marah sebab aku letak tajuk "Perhimpunan HARAM Depan SUK Kelantan". tapi tak pe... aku paham. puaka-puaka UMNgOk ada masalah tak boleh berfikir sebab diorang tak de otak. maafkan diorang...

Tapi pagi tadi aku dengar polis sendiri yang cakap - Perhimpunan ni diklasifikasikan sebagai perhimpunan haram sebab tak ada dimohon oleh pihak penganjur dan pihak polis pun tak de keluarkan sebarang permit untuk aktiviti ni.

Yang ni "speaker" masa perhimpunan pagi tadi. suara kuat, semangat kuat... sebelum tu aku nampak dia ni dengan geng-geng "Beca" tengah menjamu selera dekat Restoran Mama sebelah bangunan PMBK. waaa... ada sponsor haaa...???
Antara yang hadir. totok-totok UMNO. eh..? UMNO..? ni budaya UMNO ke..?
"Mohon TGNA tarik balik doa musnah terhadap PM Najib dan pengikut"... waaa... takut kau dengan doa TGNA aaa..? oi bagidol... kalau kau tak zalim, kalau kau tak aniaya orang, buat apa kau nak takut..? banyak buat salah ek..?
Tengah runding dengan pihak polis untuk serah memorandum.

Tukang pegang banner...
Carik sape..?
Pasukan FRU siap-siaga. cukup-cukup baik hari ni. kalau demonstrasi Pakatan Rakyat, memang dari awal dah berjerebu kawasan depan SUK.
Geng-geng depan SUK yang berdepan dengan FRU ni ialah geng-geng UMNO yang mengaku "memperjuangkan hak rakyat"... "Hak Rakyat"..? bila timbul isu royalty minyak aku tak nampak pun geng-geng ni... pehal..?
Yang kena kerumun dekat wartawan ni pulak, geng-geng yang "memperjuangkan hak rakyat" cakap - puak-puak gila nam jadi calon... dalam-dalam dok demo, sempat lagi gaduh sesame puak... dasar puaka...
Yang ni Proffessor Deris... bekas Ahli Majlis Syura PAS dan dia jugak mengaku pernah berdebat selama 8 jam dengan TGNA atau TGHH aku tak ingat. ikut cakap orang PAS yang datang, dia ni la kepala yang mengkafirkan orang UMNO satu masa dulu.

Yang bestnya pasal orang tua ni ialah, dekat depan wartawan tadi, sempat dia bagi ceramah panjang lebar dengan tajuk utama - PAS Kafir... adui... dulu UMNO Kafir, sekarang PAS pulak kafir... mana satu ni Syeikh..?

Pak Deris jugak mencabar mana-mana pemimpim PAS untuk mengadakan debat dengan tajuk "Perpaduan"... "Perpaduan..?" macam pernah dengar je kan..? teringat aku dekat geng-geng UG.

Geng aku pulak dalam-dalam Pak Deris dok bagi ceramah pasal PAS zalim, geng aku gi terjah Pak Deris dengan soalan royalti minyak.
  • Apa pendapat Pak Deris pasal royalty minyak. perlu tak Pusat bayar royalty minyak dekat Kelantan..?
Sepontan je lepas tu, semua wartawan media perdana yang ada, terus tarik microphone masing-masing. macam dah komplot pulak. video cameraman media perdana pun terus hilang. yang tinggal cuma geng-geng still camera.

Tau Pak Deris jawab apa..?
  • Pasal isu royalty tu dia ada undang-undang, petronas tau undang-undang dan dia ikut undang-undang.
Geng aku tanya lagi -
  • Macam mana pulak dengan kenyataan Ku Li..? Ku Li cakap petronas kena bayar kalau ikut perjanjian..? Ku Li tu orang UMNO, ni orang UMNO sendiri cakap kena bayar ni... macam mana pulak tu..?
Pak Deris jawab -
  • A... a... a... a... tak kira la Ku Li tu UMNO ke PAS...
Pak Deris tak sempat jawab habis, dia angkat tangan macam ada orang panggil lepas tu terus gerak pergi dekat geng-geng UMNO yang tengah berkumpul bawah pokok besar.

Binawe punya Pak Deris...


Paktam : Mohd Nor Dersi ni PHD beb. Kawan Paktam di facebook. Setiap hari mesti tak pernah tinggal kata orang ni kafir, yang tu kafir, yang ni Syaitan, yang tu syaitan. Dia je betul. Tuduh PAS tentera Ahzab. Macam-macam lagi. Sebab tu Paktam remove dia dari senarai rakan-rakan facebook. Tak suka la perangai macam tu. Ada PHD, tapi hujah macam anak-anak tadika Kemas.

Maktam : Uik, Kalau sekali pandang, Pak Deris ni macam PAS. Maklumlah, bekas AJK Dewan Ulama PAS Pusat. Dulu dia la yang paling kuat kata UMNO Kafir, sekarang dah terbalik. Oh dunia, macam-macam manusia ada di buntutmu. Maktam kecewa.

0 komentar:

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 2009 Hitam Putih Kehidupan. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan