26 February 2009

WANITA, TUTUPLAH AURATMU.. (original post by nikjoe : sketsa sebuah perjuangan)

[Aurat 1: x bertudung n seksi,, walaupun nampak cantik tp semuanya dah x jd cantik. Sebab utamanya adlh, x tutup aurat]

[Aurat 2: Nipun aurat juga, walaupun dah bertudung n kurang seksi, tapi nampak lagi rambut n leher. Walaupun nampak comel tp dah x jadi comel sebab, x tutup aurat jg,,]

Sudah berkali kali aku berkata kepada kaum wanita,
Wanita..... Tutuplah auratmu,
Wanita : Ya ya,, nak tutup la nie,, tp buat masa ni, i belum bersedia lg,, coz i belum peroleh hidayah dr ALlah swt.

** HampeH!!

Pleazz.. Tutuplah auratmu itu,
Kerana dgn auratmu itu, boleh menarik perhatian diriku..

Sabda Nabi SAW :
حَدِيثُ أُسَامَةَ بْنِ زَيْدٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مَا تَرَكْتُ بَعْدِي فِتْنَةً هِيَ أَضَرُّ عَلَى
الرِّجَالِ مِنَ النِّسَاءِ

Diriwayatkan daripada Usamah bin Zaid r.a katanya: Rasulullah s.a.w bersabda: Tidak ada fitnah yang paling membahayakan kaum lelaki selepas zaman aku kecuali fitnah dari kaum wanita

(Bukhari dan Muslim)
Kan alangkah baik kalau seperti ini..

[Menutup aurat : Akan jadi comel, manis n cantik kalau berpakaian seperti ini... Inilah keindahan islam]

Ataupun seperti ini,

[Menutup aurat : Maruah akan lebih terbela dan dihormati]


So, x susah kan, try your best n InsyaALlah... Moga suatu hari nanti, kamu akan tergolong di kalangan wanita wanita yg solehah yg beriman kpd Allah swt.

Saya akhiri dengan hadis seperti dibawah ini.
Sabda Nabi SAW :
حَدِيثُ عِمْرَانَ بْنِ حُصَيْنٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا : أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ إِنَّ أَقَلَّ سَاكِنِي جَنَّةِ النِّسَاءُ
Diriwayatkan daripada Imran bin Husain r.a katanya: Rasulullah s.a.w bersabda: Golongan yang paling sedikit menghuni Syurga ialah kaum wanita

(Bukhari dan Muslim)

~Hijab is your choice, not compulsion... Kerana ia adalah wajib!~

1 komentar:

Anonymous said...

salam...

sy ada sorg kwn,
dia x bertudung,
pernah jugak suatu hari, kami "berdebat" tentang hal bertudung...

semuanya bermula bila km ternampak seorang gadis memakai tudung tetapi seksi..

kawan: baik jgn pki tudung
saya: at least dia pki tudung jugak
kawan: tp wat pe klu da pki seksi mcm tu?
saya: biarlah kt dia, lama2 nnt sedar lah...haa...kau ni bila nk pki?
kawan: aku tunggu smpi hati aku ikhlas, nk pki tudung ni kena ikhlas...klu x jd mcm tu ler..
saya: alah...klu x ikhlas smpi akhirat cmne?
kawan: ...

then terus dia ubah topik lain...ntahla...sy rasa wanita zmn skrg nk harapkan ikhlas dan hidayah drpd ALLAH saja klu nk pki tudung...

-syaza-

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 2009 Hitam Putih Kehidupan. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan